طب سنتی

مزایای طب سنتی برای بارداری

طب سنتی بارداری یکی از مهمترین و بهترین طب سنتی امروزه می باشد که مادران زیادی در دوران بارداری و قبل آن به سراغ این طب می روند. همه ی مادران آرزو دارند فرزندی سالم داشته باشند و به همین خاطر همه تلاش خود را می کنند که بهترین دوره ی بارداری را داشته باشند.

طب سنتی بارداری یکی از روش هایی است که مادران باردار در دوران بارداری خود به سراغ این طب می روند و به دانسته های خود برای داشتن فرزندی سالم اضافه می کنند.

مزایای طب سنتی برای بارداری

طب سنتی بارداری چیست؟

در دوران بارداری، زنان باردار باید به نکات قابل توجه ای توجه کنند، طب سنتی بارداری در این دوره می تواند کمک کننده ی خوبی باشد.طب سنتی بارداری یکی از روش هایی است که مادران باردار در دوران بارداری خود به سراغ این طب می روند و به دانسته های خود برای داشتن فرزندی سالم اضافه می کنند.در طب سنتی بارداری مصرف بعضی مواد غذایی و خوراکی‌ها به مادران باردار مانند: سیب، انار و مویز توصیه می‌شود. باید بدانید که سیب می تواند از جنین مادر محافظت کند و حالت تهوع دوران بارداری را کاهش می‌دهد. و همچنین طب سنتی بارداری، در دوران بارداری به مادران توصیه می شود که غذاهای سنگین را کمتر مصرف کنند و غداهای مرطوب و دیر هضم را کاهش دهند، و در عوض غذاهایی زود هضم مانند: گوشت بره، نان و . . . استفاده کنند.در طب سنتی بارداری این نکته آمده است؛ زنان باردار دچار یبوست می شوند، به همین خاطر غذاهایی مانند: مرغ، ادویه گرم و سبزیجات توصیه می شود و از خوردن غذاهای چرب و سنگین بپرهیزید.


طب سنتی بارداری چه کمکی به ناباروری می کند؟

مزایای طب سنتی برای بارداری

آموزش طب سنتی بارداری، در بارداری زنان نقش موثری دارد و درباره مسائل زیر بیان می کند:

    • نازایی را درمان می کند
    • تغذیه درست را آموزش می دهد
    • تغذیه دوران بارداری
    • و . . .

نازایی یکی از مشکلات رایج خانم ها می باشد. طب سنتی بارداری تا حدی به این مساله مهم کمک کرده است. برای اینکه باروری خانم ها برطرف شود اول باید ناباروری آنها درمان شود، بعضی اوقات ناباروری زنان بسیار مشکل نیست و با طب سنتی بارداری و بدون هزینه های بالای تجهیزات پزشکی برطرف می شود. نقش طب سنتی بارداری در این امر بسیار چشمگیر می باشد. گاهی مواقع مشاهده شده است که زنان با استفاده از طب سنتی ، به راحتی بر مشکل نازایی خود غلبه کرده اند و باردار شده اند. یکی از دلایل ناباروری و نازایی زنان که با استفاده از طب سنتی بارداری قابل درمان می باشد، کیست تخمدان است. کیست تخمدان یکی از مشکلاتی است که در زنان منجر به نازایی می شود. کیست تخمدان باعث می شود که تخمک گذاری انجام نشود و زمانی که عمل تخمک گذاری انجام نشود و تخمک از تخمدان زن آزاد نشود ، بارداری طبیعی غیرممکن می باشد.

 

مواد غذایی در بارداری چه تاثیری دارد؟

 

 محصولات لبنی:در دوران بارداری ، برای تأمین نیازهای جنین در حال رشد ، باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید. محصولات لبنی حاوی دو نوع پروتئین با کیفیت بالا هستند: کازئین و کشک. لبنیات بهترین منبع غذایی کلسیم است و مقادیر زیادی فسفر ، ویتامین های مختلف B ، منیزیم و روی را در اختیار شما قرار می دهد.ماست ، به ویژه ماست یونانی ، برای خانمهای باردار بسیار مفید است.
حبوبات:این گروه از مواد غذایی شامل عدس ، نخود فرنگی ، لوبیا ، نخود ، سویا و بادام زمینی است.حبوبات منبع عالی گیاهی از فیبر ، پروتئین ، آهن ، فولات (B9) و کلسیم هستند - که بدن شما در دوران بارداری به مقدار بیشتری احتیاج دارد. بعلاوه ، حبوبات به طور کلی فیبر زیادی دارند. برخی از گونه ها از نظر آهن ، منیزیم و پتاسیم نیز زیاد هستند.
تخم مرغ:تخم مرغ غذای نهایی سلامتی است ، زیرا تقریباً از هر ماده مغذی موردنیاز شما موجود است.یک تخم بزرگ حاوی 77 کالری و همچنین پروتئین و چربی با کیفیت بالا است.تخم مرغ منبع عالی کولین است. کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن ، از جمله رشد و سلامت مغز ضروری است .
گوشت بدون چربی:گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ منبع عالی پروتئین باکیفیت هستند.علاوه بر این ، گوشت گاو و گوشت خوک همچنین سرشار از آهن ، کولین و سایر ویتامین های گروه B هستند - که به مقدار بیشتری در دوران بارداری احتیاج دارند.آهن ماده معدنی اساسی است که توسط گلبول های قرمز به عنوان بخشی از هموگلوبین استفاده می شود. مهم این است که اکسیژن به همه سلولهای بدن شما منتقل شود.زنان باردار از زمان افزایش حجم خون به آهن بیشتری احتیاج دارند. این امر به ویژه در سه ماهه سوم اهمیت دارد.
طب سنتی,طب سنتی بارداری


پیشنهاد ویژه: آموزش ماساژ بارداری + 5 تکنیک اصلی

طب سنتی بارداری می تواند به سلامت دوران بارداری بسیار کمک کند و طی این 9 ماه مادر و فرزند سالم و سرحال باشند. و همچنین باعث می شود مادر بعد از زایمان سلامت جسمی خیلی خوبی داشته باشد.در دوران بارداری بعضی از بانوان دچار غلظت خون می شوند که این امر سلامت مادر و جنین را تهدید می کند، اما طب سنتی بارداری راهکاری برای این مشکل دارد که خطری مادر را تهدید نکند، یکی از این راه کارها حجامت دوران بارداری می باشد، ولی بهتر است غلظت خون مادر قبل از دوران بارداری درمان شود."طب سنتی بارداری" می تواند در زیبایی فرزند هم تأثیر داشته باشد، اگر به عواملی مانند ماه، فصل و سال و ساعت نطفه گذاری توجه داشته باشیم، فرزند زیبایی خواهیم داشت بهترین زمان نطفه گذاری اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار می باشد.

امیدواریم این مقاله مفید واقع شود لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط: طبایع

لینک کوتاه مطلب

این عناوین را هم بخوانید