ماساژ تایلندی

ماساژ تای سنتی چیست؟

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای سنتی پرطرفدار و محبوب در کشور تایلند است که دارای انواع مختلفی است. اما ماساژ تای سنتی، شکل اولیه و اصلی این نوع ماساژ است که در آن از حرکات کششی، فشار و مالش قسمت های مختلف بدن استفاده می شود و برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می شود.



یکی از ماساژهای محبوب در دنیا و تایلند، ماساژ تای سنتی است که از گذشته تا به امروز شکل سنتی آن حفظ شده است و بعنوان طب سنتی برای درمان بیماری ها و بهبود سلامتی بدن استفاده می شود. اصل تای ماساژ سنتی می گوید به حرف بدنت که می گوید " مرا کش بده" ، " مرا لمس کن" ، "مرا ماساژ بده" و ... گوش بده و او را درمان کن. برخی از افراد به حرف بدنشان گوش نمی کنند و همین باعث بسیاری از دردها و بیماری ها می شود. شما با تای ماساژ سنتی یاد می گیرید که به حرف و نیازهای بدنتان پاسخ دهید و از فواید بی شمار این ماساژ بهره مند شوید.

 

 تای ماساژ


تکنیک‌های ماساژ تایلندی

تکنیک های ماساژ تایلندی متفاوت از سایر سبک های ماساژ اجرا می شوند . در واقع ماساژ تای سنتی با با ایجاد فشار روی بافت نرم بدن انسان و همچنین انجام حرکات کششی اجرا می گردد . تکنیک های ماساژ تایلندی همچنین برای بالا بردن انعطاف پذیری ماساژ گیرنده بسیار مفید می باشد. ماساژ تای کششی می تواند ROM یا دامنه حرکتی مفاصل را تا حد زیادی بهبود ببخشد.برای اجرای تکنیک های ماساژ تایلندی ماسور باید لباس راحت به تن داشته باشد و بتواند دور تا دور ماساژ گیرنده براحتی بچرخد.
قیمت ماساژ تایلندی

قیمت ماساژ تایلندی معمولا از سایر شیوه های اجرای ماساژ کمی بالاتر است زیرا که زمان اجرای تکنیک های ماساژ تایلندی بسیار بیشتر از سبک ماساژی مانند ماساژ سوئدی است.به همین دلیل ماسور باید وقت بیشتری برای ماساژ گیرنده بگذارد و طبیعتا قیمت بالاتری دریافت نماید.هر چند با شرایط ارزی کشور ایران قیمت ماساژ تایلندی در ایران بسیار ارزانتر از سایر کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد.شاید برای شما جالب باشد بدانید که ماسورهای ماساژ تای کششی دارای انرژی و حس قوی تری در انگشتان خود هستند که می تواند به روند درمان و بهبودی مشکلات جسمانی بیمار کمک نماید.قیمت ماساژ تایلندی برای دو ساعت به بالا معمولا نرخ گذاری می شود.
حتما بخوانید : دوره آموزش ماساژ تایلندی + ثبت نام آنلاین

ماساژ تایلندی,تای ماساژ,ماساژ سنتی تای
آموزش تای ماساژ سنتی

آموزش تای ماساژ سنتی در کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می شود . در واقع تایلند مهد اموزش و اجرای تکنیک های ماساژ تای کششی است و سالیانه افراد علاقه مند زیادی برای یادگیری ماساژ به معبد های کشور تایلند مراجعه می نمایند.همچنین در حال حاضر موسسات و مدرسه های ماساژ بسیاری در کشورهای دیگر نیز وجود دارد که وظیفه آموزش تای ماساژ سنتی را بر عهده دارند.برای شرکت در دوره های آموزش "ماساژ تایلندی" باید اطلاعات کاملی در زمینه آناتومی و وضعیت جسمانی ماساژ گیرنده داشته باشید.مدرسه وات پو یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه آموزش تای ماساژ سنتی می باشد.
ماساژ تای سنتی

ماساژ تای سنتی برگرفته از طب سنتی چین و حرکات یوگا و آیورودا است. قدمت تاریخی این نوع ماساژ به چندین هزار سال پیش باز می گردد. این نوع ماساژ را می توان بر روی مجسمه های معابد و قدیمی نیز مشاهده کرد. این مجسمه ها در معابد قدیمی تایلند نیز وجود دارند که از آنها برای یادگیری حرکات اصلی ماساي تای سنتی استفاده می شود. حرکات اصلی این نوع ماساژ از فشار بر روی قسمت های مختلف بدن و چاکراهای انرژی تشکیل شده است که از انگشت شست برای فشار وارد کردن بر روی این قسمت ها استفاده می شود. همچنین ماساژور برای قسمت هایی از بدن نیز از آرنج دست، زانو و کف پایش استفاده می کند تا فشار وارد بر آن قسمت بیشتر شود. امروزه تای ماساژ در انواع مختلفی وجود دارند اما بسیاری از افراد هنوز هم طرفدار ماساژ تای سنتی هستند و از این نوع ماساژ استفاده می کنند. در ماساژ تای سنتی برخلاف سایر ماساژها از روغن ماساژ استفاده نمی شود و ماساژ گیرنده با لباسهای راحت بر روی زمین یا یک تشک حصیری دراز می کشد و ماساژور با لباسی شبیه لباس یوگا، با کمک دست، آرنج و پاها به قسمت های بدن فرد فشار آورده و حرکات کششی را نیز انجام می دهد. این نوع ماساژ حرکاتی را شامل می شود که بدن را در حالت های مختلف و قسمت هایی که بدن دچار کمبود است، ماساژ می دهد.باید بدانید برخلاف سایر ماساژها که ماساژ گیرنده بر روی تشک در حال استراحت کردن است، بدن شما در طول ماساژ در حالت های مختلف دراز کشیده، نشسته، به پهلو و ... قرار می گیرد و به نوعی خود شما نیز در ماساژ شرکت داده می شوید. به ماساژ تای سنتی ، یوگای غیرفعال گفته می شود زیرا برخلاف یوگا، ماساژور حرکات یوگا را بر روی بدن فرد انجام می دهد. این نوع ماساژ یکی از بهترین و لذت بخش ترین ماساژهای موجود در دنیا است که اگر همیشه انجام شود می توانید تاثیرات فوق العاده این ماساژ را بر روی بدن مشاهده کنید.
پیشنهاد ویژه : ابزار و وسایل ماساژ چه نقشی در ماساژ دارند؟
سبک های تای ماساژ سنتی

دو نوع سبک شمالی و جنوبی برای تای ماساژ وجود دارد که امروزه در قسمت های مختلف تایلند استفاده می شود که تفاوت هایی با هم دارند.
• سبک شمالی: سبک شمالی از بیمارستانی قدیمی در چیانگ مای نشات گرفته است. در این سبک از حرکاتی بسیار آرام و ملایم و همچنین از حرکات یوگا و کششی بیشتر استفاده می شود. از سبک شمالی امروزه در سراسر جهان و ایالات متحده آمریکا بسیار استفاده می شود.
• سبک جنوبی: سبک جنوبی از فشار بر خطوط انرژی و تکنیک های فشاری قویتری استفاده می کند.

نظر شما در مورد ماساژ نای سنتی چیست ؟ برای ما در انتهای این مطلب بنویسید.

این عناوین را هم بخوانید