درمان سردردهای میگرنی از نظر طب سنتی

درمان سردردهای میگرنی از نظر طب سنتی

سردرد هایی وجود دارد که زندگی افراد را مختل می کند مثلا سردرد میگرنی از جمله سردرد هایی است که افراد از آن بیزار می باشند چون دچار مشکلات اساسی می شوند. همه ی ما اغلب دچار سردرد می شویم یا بعضی افراد میگرن دارند و می خواهند با داروها و قرص های شیمیایی آن را درمان کنند اما باید خوشحال باشیم که در طب سنتی سردرد داروهای گیاهی زیادی وجود دارند که برای سردرد تأثیرات زیادی دارد.

از نظر طب سنتی سردرد، به 4 دسته تقسیم می شوند:

یک محقق طب سنتی گفت: سردرد یا سر و صدا به 24 دسته مختلف تقسیم می شود که 4 دسته کلی غلبه صفرا ، کولا و سودا بیش از سایر موارد در بین افراد مشاهده می شود. انواع دیگر سردردهای مکرر شامل سردردهای معده ، رحم ، کبد و روده (کولیت) است که هم اکنون همه آنها به عنوان میگرن شناخته می شوند. بخشی از سردردها در جامعه زنان سردردهای رحمی و مشکلات تخمدان است که در تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف سرماخوردگی برای درمان این نوع سردرد مفید است.

سردرد های صفراوی در طب سنتی :

علائمی که سردرد صفراوی دارد به این گونه می باشد که درد سر از پیشانی و جلوی سر شروع می شود و اگر در گرما باشیم و بوی عطر گرم را استشمام کنیم این سردرد بیشتر می شود. این سردرد عد از شروع کل پیشانی و چشم را مختل می کند. سردرد صفراوی بیشتر مردها را درگیر می کند.برای سردر صفراوی بهتر است در هوای خنک و تازه قرار بگیریم ، مخصوصا در فصل تابستان و هوای گرم ، از هوای جنگلی و کوهستانی و خنک استفاده کنیم . و در زمانی که در طول روز هوا گرم است در آفتاب مستقیم قرار نگیریم.جالب است بدانید این نوع سردرد اگر از نظر تغذیه ای رژیم درستی را رعایت کنیم در درمان آن تاثیر به سزایی دارد، بیشتر از میوه‌جات و سبزیجات تازه و سالاد مناسب مثل سالاد اسفناج و کدو و کاهو استفاده کنید.کسانی که دچار "سردرد صفراوی" می شوند کمتر از چای و قهوه استفاده کنند. در سردرد صفراوی کمتر ورزش کنید و تحرک داشته باشید زیرا تحرک زیاد این سردرد را تشدید می کند.

سردرد در طب سنتی

سردرد های دموی در طب سنتی:

در "طب سنتی سردرد" برای سردرد های دموی روش هایی هست که این سردرد را کاهش می دهد.در سردرد دموی درد سر از پیشانی شروع و کل سر فرد را به سرعت فرا میگیرد و در قسمت شقیقه ها نبض دارد می شود، سردرد دموی با گرما بیشتر می شود و با عصبانیت و عطرهای گرم بیشتر می شود، این نوع سردرد هم مردان بیشتر دچار آن می شوند.برای درمان و کاهش بهتر این نوع سردرد، طب سنتی سردرد توصیه می کند که از پرخوری دست بردارید و در روابط جنسی تعادل داشته باشید و خواب مناسبی داشته باشید، حتما حجامت انجام دهید، شنا کنید، از آبلیموی تازه در ناشتا استفاده کنید، غذاهای خام بیشتری مصرف کنید.

سردرد های بلغمی در طب سنتی :

برای درمان سردرد بلغمی در طب سنتی سردرد اینگونه آمده است که باید خط بلغم در بدن به تعادل برسد، توصیه می شود :
از برنج سفید، ماکارونی، دوغ، لازانیا و قهوه و نسکافه و . . . کمتر استفاده کنید.همراه با غذا مایعات سرد مصرف نکنید.برای درمان این نوع سردرد نباید در صبحانه غذاهای سرد مانند گوجه و خیار استفاده کنید و ترجیحا غذاهای گرم میل کنید.

سردرد های سوداوی در طب سنتی:

در این نوع سردرد که بعد از شروع درد کل سر را مختل می کند و به هر بهانه ای این سردرد نمایان می شود، از قبیل: با سروصدای زیاد، عصبانی شدن، شلوغی زیاد و مخصوصا استرس و آلودگی محیط و هوا، این سردرد هم در بین مردان رواج دارد و هم در بین زنان نمایان می شود.برای درمان زودتر این سردرد بهتر است از درگیری های فکری، عوا و استرس دوری کنید. اگر به طور روزانه متناسب با سن ورزش کنید به کاهش این سردرد بسیار کمک می کنید. اگر دچار  سردرد سوداوی شدید به سراغ طبیعت و فضای باز بروید.از مواد غذایی هایی مثل سوسیس و کالباس، غذاهای آماده و غذاهایی که از شب قبل مانده خودداری کنید.

این عناوین را هم بخوانید