pregnancy

آموزش ماساژ دوران بارداری + 5 تکنیک اصلی

برای آموزش ماساژ دوران باداری ابتدا پوزیشن مناسبی اتخاذ کنید؛ پوزیشن کف یا زانو زدن می‌تواند مناسب باشد. سپس از فرد دیگری بخواهید طبق موارد زیر ماساژ را به انجام برساند. ماساژ پاها، کمر و گردن، سر و صورت و شکم؛ البته توصیه می‌شود که ماساژ شکم در خانه انجام نشود و به مالش با روغن ویتامین E کفایت می‌شود.آیا آموزش ماساژ بارداری برای دردهای پشت بدن ایمن است و می تواند مفید باشد؟ماساژ بارداری با درمانگر واجد شرایط می تواند راه آرامش بخش برای رهایی برخی از درد ها در طول دوران حاملگی باشد.ماساژ گرفتن در زمان بارداری خانم ها می تواند به معنای چیزهای مختلف باشد.

برخی از مطالعات علمی در زمینه ماساژ بارداری نشان داده اند که ماساژ بسیاری از چیزهایی را که زنان باردار می خواهند و نیاز داشته باشند انجام دهند. این می تواند با خواب و بهبود خلق و خو، کاهش میزان ادم (تورم مفصلی) با افزایش گردش خون و حرکت مایع در بدن و کاهش درد عصب، از جمله درد عصب سیاتیک، با آرام کردن ماهیچه هایی که می توانند در اطراف اعصاب قرار گیرند و فشرده شوند مرتبط باشد.

آموزش ماساژ بارداری

آیا ماساژ حین دوران بارداری ایمن است؟

زنان باردار که علاقه مند به ماساژ درمانی می باشند باید یک رویکرد ایمنی را اتخاذ کنند و تنها درمانگرانی را که در تکنیک های ماساژ زایمانی آموزش ماساژ دیده اند را قبول نمایند . انجمن بارداری آمریکا فهرستی از ماساژورهای توصیه شده برای "ماساژ بارداری" را ارائه می دهد و همچنین ممکن است پزشک شما برای ماساژورهای واجد شرایط در منطقه خود پیشنهاداتی داشته باشد. مری روسر، MD، Ph.D.، یک متخصص زنان و زایمان در مرکز پزشکی Montefiore در برنکس، نیویورک، توصیه می کند بیماران معالجه ماساژ درمانی قبل از زایمان را به بیماران خود توصیه می نماید ، اما بهتر است که صبر کنید تا زمانی که بارداری علامت سه ماهه اول پدیدار شود . او می گوید: "سه ماهه اول زمانی بحرانی است که همه چیز شروع به تشکیل می کند." "در بسیاری از افراد، در سه ماهه اول، راحت نیست؛ آنها معمولا احساس خوبی ندارند."زمانی که ناراحتی های معمول در سه ماهه اول به پایان رسید و مسائل درد پشت شروع به نشان دادن خود به طور جدی کرد می توانید تکنیک های ماساژ را زیر نظر پزشک انجام دهید.

این مقاله را هم بخوانید : مزایای طب سنتی برای بارداری

همیشه می توانید با تکنیک های ماساژ سوئدی در ماساژ بارداری بصورت سبک و کم فشار روی بدن ماساز را شروع نمایید . اطمینان حاصل کنید که قبل از ماساژ درمانی محل هایی که بانوان باردار قرار است ماساژ دریافت نمایند خود یک مکان امن و راحت باشد . پوزیشن به پهلو یا ساید ، در صورت لزوم با بالش پشتیبانی می شود می تواند یک موقعیت عالی برای ماساژ گیرنده باشد، معمولا بهترین راه انتخاب تخت ماساژ مناسب است که ترجیحا بصورت برقی باشد تا ماساز گیرنده در وضعیت راحتی باشد. پس از هفته 22باید پوزیشن را تغییر دهید زیرا می تواند بر روی رگ های خون عمقی که برای انتقال خون و مواد مغذی به کودک شما اهمیت دارد، فشار وارد کند. اگر بارداری خطرناکی دارید یا فشار خون بالا دارید و یا تورم ناگهانی دارید، قبل از برنامه ریزی هر ماساژ قبل از زایمان با پزشک خود صحبت کنید.
ماساژ درمانی برای درد عضلانی پشت، لگن یا سیاتیک در دوران بارداری ممکن است بهترین گزینه برای همه باشد. کالین فیتزجرالد، MD، مدیر مدرسه برنامه درد مزمن مچ پا در سیستم بهداشت دانشگاه لویولا در Maywood، ایلینویز، معتقد است ماساژدرمانی باید به درمان های دیگر به روش های دیگر مانند درمان جراحی کمک کند اگر چه ممکن است تسکین کوتاه مدت برای درد های روزانه را فراهم کند، او هشدار می دهد که "ماساژ بعضی اوقات درد را بدتر می کند" به عنوان "بعضی از بیماران که ماساز بارداری دریافت کرده اند این تجربه را داشته اند . همیشه برای اولین بار به پزشک خود مراجعه کنید تا ببینید آیا ماساژ برای بدن شما مناسب است یا نه. در صورت وجود، شما می توانید یک ماساژ قبل از زایمان با یک درمانگر تایید شده ماساژ را تجربه نمایید.

آموزش ماساژ بارداری : ماساژ مادران باردار در خانه  



ماساژ در بانوان باردار با توجه به اینکه امکان اجرای تمام پوزیشن‌ها برای بانوی باردار امکان‌پذیر نیست، با ماساژ در دیگر گروه‌ها قدری متفاوت است. می‌توانید یکی از تکنیک‌های زیر را به کار بگیرید.

  • ماساژ بارداری توسط همسر
  • مالیدن روغن بادام تلخ به شکم در بارداری
  • استفاده از ماساژور در بارداری
  • روغن زیتون برای ترک شکم در بارداری
  • بهترین روغن در دوران بارداری
  • روغن زیتون قبل از بارداری
  • ماساژ کمر در اوایل بارداری
  • مضرات روغن زیتون در بارداری

 آموزش ماساژ بارداری : تکنیک کف جهت ماساژ بانوان باردار


ابتدا یک یا دو بالش را زیر سر بگذارید تا محور ستون فقرات به خوبی حفظ شود.
اجازه دهید پای زیرین راست و کشیده باشد، یک یا دو بالش را بین دو پا قرار دهید و پای رویی را روی بالش‌ها خم کنید.
دو بالش را طوری روی کف قرار دهید که شکل یک پیکان به خود بگیرد. سپس به پهلو بخوابید طوری که زیر بغل‌تان بین دو بالش قرار بگیرد. بالش‌ها به گونه‌ای باشد که از شکم و کمر محافظت کند.

آموزش ماساژ بارداری

 آموزش ماساژ بارداری : تکنیک زانو زدن جهت ماساژ بانوان باردار

یک یا دو بالش زیر زانو‌ها قرار دهید.
در کنار تخت خواب روی بالش‌ها زانو بزنید و وزن شانه‌هایتان را روی تخت خواب منتقل کنید.
سطحی که در آن راحت هستید را پیدا کنید و آماده‌ی ماساژ شوید.
حالا آماده‌ی ماساژ هستید! از همسر یا فرد دیگر بخواهید دستورات زیر را انجام دهد:
1. ماساژ و مالش دادن آرام پاها

دوره ی مرتبط : آموزش ماساژ بارداری

برای اینکه ضربات وارده در حین ماساژ بارداری آرام‌تر باشند می‌توانید از لوسیون استفاده کنید. مراقب باشید به مواد استفاده شده در لوسیون حساسیت نداشته باشید؛ معمولا در کلاس آموزش ماساژ بارداری استفاده از روغن‌های معطر توصیه نمی‌شود چون این روغن‌ها امکان جذب از پوست و آسیب به جنین را دارا هستند ولی می‌توانید از لوسیون مناسب بهره بگیرید.می‌توانید از ماساژ و مالش قسمت بالای انگشتان با فشار مناسب شروع کنید و به سمت مچ و قوزک پا بالا بروید. اطراف قوزک پا با انگشتان حرکات دایره‌واری ایجاد کنید. برای ماساژ کف پا از هر دو شست دست‌تان استفاده کنید و نزدیک انگشت بزرگ پا را فشار دهید. در قسمت پاشنه پا یک شست دست زیر پاشنه و شست دیگر به سمت بالا حرکت بدهید. از انگشت شست و سبابه تان برای مالش بین انگشتان بزرگ پا استفاده کنید. مراقب باشید از ایجاد فشار بالا بین مچ و پاشنه پا جلوگیری کنید تا بدن بانوی باردار از درد و فشار منقبض نشود.


2. ماساژ و مالش پشت
بانوی باردار را به پهلو بخوابانید. از هر دو دست‌تان برای ضربه زدن به بالا و پایین کمر استفاده کنید. از لوسیون برای کمک به لغزیدن انگشت‌هایتان استفاده کنید. ماساژ را بر روی عضلات اطراف ستون مهره‌ها متمرکز کنید و سپس سعی کنید با شست یا کف دست عضلات را ورز دهید و به سمت بالا و پایین حرکت کنید.
3. ماساژ و مالش شانه
با کف دست و یا قسمت نرمی نوک انگشتان، فشار آرامی بر روی یک طرف گردن وارد کنید و به سوی قاعده‌ی جمجمه سر و بین دو شانه‌ها حرکت دهید. بار دیگر ماساژ را از طرف مخالف ادامه دهید.
4.ماساژ سر
از قاعده جمجمه به سمت خطی که موی سر رویش دارد با هر دو دست‌تان فشار آرامی وارد کنید. با هر دو دست یا تکی حرکات دایره‌واری روی سر ایجاد کنید. می‌توانید ضربات آرامی بر روی پوست صورت وارد کنید که به آرامش بانوی باردار کمک شایانی می‌کند.
5. شکم
شکم بانوی باردار را ماساژ ندهید. خیلی آرام با روغن ویتامین E به آرامی مالش بدهید تا اثر تسکین‌ دهندگی داشته باشد و از کشیدگی هم جلوگیری کند.
امیدوارم از خواندن مقاله آموزش ماساژ دوران بارداری + 5 تکنیک اصلی لذت برده باشید و برایب شما مفید باشد.خوشحالم می شویم اگر نظری در رابطه با ماساژ باداری دارید برای ما زیر همین پست بنویسید.
منابع مفید : عصر ایران
ل
ینک کوتاه مطلب : https://b2n.ir/a37525 

این عناوین را هم بخوانید