آموزش ماساژ باروری باعث افزایش باروری می شود؟؟؟

ماساژ باروری باعث می‌شود که جریان ورودی به رحم افزایش پیدا کند؛ که برای سلامت رحم و تخمدان بسیار مفید است. برنامه انجام این ماساژ به صورت روزانه و در طی سیکل ماهیانه شما می‌باشد. جالب است بدانید که زنان اهل قبیله مایا ماساژهای باروری را در زمانی که در سن باروری بودند انجام می‌دادند و به تاثیر آن بر روی فرزندآوری خود اعتقاد بسیار بالایی داشتند.



مقاله آموزش ماساژ باروری به شما کمک می‌کند تا برای بهبود سلامت زنانه‌تان گام بلندی بردارید و حتی توان باروری خود را افزایش دهید.در ابتدا لازم به بررسی مفهوم واژه باروری می باشد.در ویکی پدیا در مورد تعریف باروری می خوانید که : باروری یا زایندگی (انگلیسی: Fertility) به توانایی طبیعی تولید مثل گفته می‌شود. میزان کلی باروری به عنوان مقیاسی برای اندازه‌گیری، عدد فرزندان متولدشده به ازای هر جفت (یا زوج)، فرد یا جمعیت را نشان می‌دهد. باروری با زایایی که امکان تولید مثل را نشان می‌دهد و به تولید گامت، بارورگری و به سرانجام رساندن بارداری وابسته است، تفاوت دارد. نقص در باروری، ناباروری خوانده می‌شود درحالی که نقص در زایایی، نازایی گفته می‌شود.باروری در انسان به عواملی چون تغذیه، رفتار جنسی، هم‌خونی، فرهنگ، غریزه، غدد درون‌ریز، زمان‌بندی، وضعیت اقتصادی، روش و سبک زندگی و هیجان‌ها بستگی دارد.

محاسن ماساژ باروری



آموزش ماساژ باروری تاثیرات بسیاری بر بارداری بانوان دارد. انجام منظم ماساژ باروری مزایای زیادی برای سیستم تناسلی بدن انسان دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بهبود مکانیزم سیستم غدد درون‌ریز
  • کمک به کبد برای دفع هورمون‌های زائد
  • ترویج تعادل هورمونی با تقویت چرخه واکنشی هورمونی
  • کمک به بدن برای دفع خون راکد و بافت‌های کهنه
  • بهبود انحراف رحم
  • متعادل کردن تعادل هورمونی
  • بهبود به التیام بافت زخم
  • انتقال جریان خون تازه در رحم
  • پایین آوردن استرس
  • بالا بردن گردش خون در رحم و گردن رحم

 

 

بهترین روش آموزش ماساژ باروری



ماساژ باروری باعث می‌شود که جریان ورودی به رحم افزایش پیدا کند؛ که برای سلامت رحم و تخمدان بسیار مفید است. برنامه انجام این ماساژ به صورت روزانه و در طی سیکل ماهیانه شما می‌باشد. جالب است بدانید که زنان اهل قبیله مایا ماساژهای باروری را در زمانی که در سن باروری بودند انجام می‌دادند و به تاثیر آن بر روی فرزندآوری خود اعتقاد بسیار بالایی داشتند. مقاله آموزش ماساژ باروری به شما کمک می‌کند تا برای بهبود سلامت زنانه‌تان گام بلندی بردارید و حتی توان باروری خود را افزایش دهید.
آموزش ماساژ باروری - ماساژ زمان پریودی

در زمانی که پریود هستید احتمالا دوست ندارید که رحم‌تان را ماساژ دهید. اما این تکنیک ماساژ باعث می‌شود که درد و کرامپ‌هایی که در طول پریودی دارید از بین بروند.راست بنشینید. در پایین ستون مهره‌هایتان استخوانی وجود دارد که آن را استخوان خاجی می‌نامند. دست‌هایتان را به حالت مشت کنید و روی دو طرف این استخوان قرار دهید و فشار دهید و بردارید. این کار را برای چندین دقیقه انجام دهید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.این ماساژ باعث می‌شود که لایه‌های قدیمی روی دیواره رحم جدا شوند و جریان خون تازه به سمت رحم هدایت شود.

حتما بخوانید:انواع سبک های ماساژ درمانی و بهترین سبک آموزش ماساژ!!!

آموزش ماساژ باروری - ماساژ فاز فولیکولار



مهم‌ترین مرحله ماساژ زنان همین مرحله می‌باشد. این ماساژ جریان خون را به سمت تخمدان و رحم افزایش می‌دهد و آن‌ها را در جای درست قرار می‌دهد. به علاوه به رشد فولیکول‌های تخمدان و لایه‌های داخلی رحم کمک می‌کند.این ماساژ را بعد از دوره پریود شروع کنید و تا یک روز یا بیشتر قبل از زمان تخمک گذاری‌تان ادامه دهید.


گام اول
دراز بکشید و دست‌ تان را روی رحم بگذارید. شست یک دستتان را زیر دیگری بگذارید و انگشت‌هایتان را مثل یک قاشق خم کنید. انگشت اشاره‌تان را روی استخوان شرمگاهی قرار دهید. همین‌طور که دارید خیلی نرم ولی عمیق به بافت نرم بالای استخوان شرمگاهی فشار وارد می‌کنید، نفس‌تان را داخل دهید و بیرون کنید. حالا نوک انگشتانتان را به سمت بالا و شکم حرکت دهید.
این کار را سه مرتبه انجام دهید.

گام دوم
نوک انگشتانتان را به سمت راست رحم‌تان حرکت دهید. به گونه‌ای که طرف چپ دستانتان روی استخوان شرمگاهی و طرف راست آن روی مفصل ران باشد. نفس‌تان را داخل کنید و بیرون دهید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را به سمت وسط امتداد دهید. این کار را سه مرتبه انجام دهید.
گام سوم
همین حرکت را در طرف چپ انجام دهید.حال تمام مراحلی که گفته شد را 10 مرتبه بایستی انجام دهید که حدود 5 دقیقه طول می‌کشد.

  پیشنهاد ویژه: آموزش ماساژ دست در 7 مرحله

آموزش ماساژ باروری - فاز تخمک گذاری



این ماساژی گرم نگه دارنده است که به آرامی انجام می‌شود و روی تخمدان‌ها در طی فاز تخمک گذاری انجام می‌شود. می‌توانید این ماساژ را 3-1 روز قبل از تخمک گذاری شروع کنید و بلافاصله وقتی که تخمک گذاری شروع شد، متوقف کنید.
دست‌هایتان را روی محلی که تخمدان‌ها واقع شده‌اند قرار دهید. به آرامی با دستتان حرکات دایره‌واری انجام دهید. این کار را برای یک الی دو دقیقه انجام دهید. برای انجام این ماساژ بایستی فشار کافی ایجاد کنید.


آموزش ماساژ باروری - فاز لوتئال



این مرحله پس از تخمک گذاری می‌باشد و ما امیدوار هستیم که رویان تشکیل شده باشد و حتی در داخل رحم کاشته شده باشد. پس نباید به گونه‌ای ماساژ داد که این رویان و محل لانه گزینی‌اش تخریب شود. هدف از ماساژ در این مرحله تنها گرم نگه داشتن رحم می‌باشد.دستانتان را روی رحم قرار دهید و نفس‌های عمیق و آرام بکشید. وقتی هوا را داخل می‌دهید تا 4 بشمارید و وقتی آن را بیرون می‌دهید تا 8 بشمارید.

لطفا بعد از خواندن مقاله آموزش ماساژ باروری نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

لینک مرتبط: ویکی پدیا/ باروری

 

https://b2n.ir/e04125

این عناوین را هم بخوانید