Previous Next

آموزش ماساژ زانو برای رفع سریع زانو درد

آرتروز زانو یا استئوآرتریت زانو یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حال حاضر در جهان است و درصد بالایی از جامعه به آن مبتلا می‌باشند. یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی آرتروز زانو، ماساژ زانو می‌باشد که به بهبود درد و خشکی مفصل کمک می‌کند. از آنجایی که آرتروز زانو یک بیماری مزمن است و امکان این که سریعا درمان شود وجود ندارد، پس لازم است خودتان دست به کار شوید و تکنیک‌های آموزش ماساژ زانو در خانه را که برایتان لیست کرده‌ایم را بخوانید و تمرین کنید.


آموزش ماساژ زانو

آرتروز زانو یا استئوآرتریت زانو یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حال حاضر در جهان است و درصد بالایی از جامعه به آن مبتلا می‌باشند. یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی آرتروز زانو، ماساژ زانو می‌باشد که به بهبود درد و خشکی مفصل کمک می‌کند. از آنجایی که آرتروز زانو یک بیماری مزمن است و امکان این که سریعا درمان شود وجود ندارد، پس لازم است خودتان دست به کار شوید و تکنیک‌های آموزش ماساژ زانو در خانه را که برایتان لیست کرده‌ایم را بخوانید و تمرین کنید.ولی قبل از شروع آموزش "ماساژ زانو"، به چند سوال مهم پاسخ داده‌ایم.

 

 


آیا این مقاله آموزش ماساژ زانو برای آرتروز اساس علمی هم دارد؟

طبق مطالعات علمی که انجام شده است، ضعیف شدن عضلات چهار سر ران، درد را افزایش می‌دهد و هم‌چنین باعث می‌شود الگوی راه رفتن مسن‌ترها مثل گذشته درست نباشد و همه این‌ها در پیشرفت آرتروز نقش دارند. به همین دلیل یادگیری تکنیک‌های آموزش ماساژ زانو و عضلات چهارسر ران باعث می‌شود که عملکرد زانو بهتر شود.
پزشک من برای آرتروز زانو هایم جلسات ماساژ درمانی حرفه‌ای تجویز کرده، آیا انجام تکنیک‌های مقاله آموزش ماساژ زانو کافی است و دیگر لازم نیست دستور پزشک را انجام دهم؟

خیر! ما به شما کمک می‌کنیم در خانه و بین جلسات ماساژ درمانی و یا فیزیوتراپی‌تان به بهبود سلامت زانوهایتان کمک کنید و در بهبود سلامت زانوهایتان نقش مفیدی ایفا کنید. پس حتما در این جلسات شرکت کنید و از آموزش ماساژ زانو در خانه هم برای خودتان بهره بگیرید.
آغاز ماساژ

لباس‌های راحتی بپوشید به گونه‌ای که به راحتی به ران‌هایتان دسترسی داشته باشید. می‌توانید از لوسیون یا روغن ماساژ هم استفاده کنید.

1. آماده شدن و گرم کردن

از پاشنه دستتان برای حرکت‌های رو به جلو و رو به عقب در طی ماساژ استفاده کنید. سعی کنید نیرویی که به دستتان وارد می‌کنید را از اندام فوقانی‌تان بگیرید و نه فقط بازوها! تا فشاری که اعمال می‌کنید کافی و مناسب باشد و مچ و بازویتان خسته نشوند. برای این کار بازویتان را راست نگیرید بلکه آن را خم کنید. بهتر است پایتان را هم روی کف زمین راست کنید.

حالا وقت گرم کردن خودتان است!

سه تا نفس عمیق بکشید
سه مرتبه هر دو شانه‎‎‎‎‍‎تان را به سمت بالا ببرید
‎‍‍‎‍‎سه مرتبه بازوهایتان را به سمت شانه ببرید
سه مرتبه بازوهایتان را به سمت سقف بالا ببرید
سه مرتبه زانوهایتان را بلند کنید

حنما بخوانید:آموزش ماساژ پا گام به گام

2. ضربه زدن به جلوی ران

دست‌هایتان را مشت کنید و با یک ریتم مناسب و هماهنگ به ران‌هایتان مشت بزنید. از بالای ران شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.این حرکت را سه مرتبه انجام دهید و در ضمن آن سه نفس عمیق بکشید.

3.مالش جلوی ران

پای راستتان را روی زمین بکشید. با پاشنه دست راستتان از بالای ران تا بالای زانو را مالش دهید. حالا دستتان را بردارید و دوباره از نقطه آغاز شروع کنید.این حرکت را پنج بار انجام دهید.

همین کار را با دست چپتان روی پای چپتان انجام دهید.

4.مالش خارج ران

پاشنه دستتان را روی قسمت خارجی ران بگذارید و به سمت پایین تا بالای زانو مالش دهید.این حرکت را پنج مرتبه برای هر دو پا انجام دهید.

5. مالش داخل ران

با پاشنه دستتان از بالا به سمت پایین تا بالای زانو را مالش دهید.این حرکت را پنج مرتبه برای هر دو پا انجام دهید.

6.مالش زانو

این حرکت با انگشتان دست و بدون روغن یا لوسیون انجام می‌شود. هر چهار انگشت دست را محکم به بافت‌های دور زانو بچسبانید و پنج مرتبه ضربه وارد کنید. این ضربه‌های مالشی باید در بالا، پایین، داخل و خارج زانو اعمال شوند.

آموزش ماساژ زانو,آموزش ماساژ

پیشنهاد ویژه: شرایط ویژه آموزش ماساژ ؛ با وام یک ساله بدون سود

7.اتمام ماساژ

با کف دستتان از بالای ران شروع کنید و به سمت کلاهک زانو مالش بدهید. سپس زانو را دور بزنید و دوباره به سمت بالا مالش دهید. فشاری که وارد می‌کنید باید کم تا متوسط باشد.این حرکت را سه مرتبه انجام دهید و در پایان کار سه مرتبه نفس عمیق بکشید.

امیدواریم همیشه سلامت باشید لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید

این عناوین را هم بخوانید